Fysio­terapia ammatti­taitoisesti Porissa

Fysioterapia Tuula Paasiaho Oy tarjoaa ammatti­taitoista fysioterapiaa kaiken ikäisille Porissa.

Fysioterapian toteutus perustuu aina asiakkaan haastatteluun, tutkimiseen ja arjen ongelmien kartoitukseen. Laadimme yhdessä hoito­suunnitelman, jonka lähtökohtana ovat asiakkaan itsensä kokemat arjen toimintakyvyn haasteet ja ongelmat.

Yksilöllinen fysioterapia­käynti tai hoitosarja voi sisältää mm. seuraavia asioita:

• fysiotera­peuttinen tutkiminen
  • neuvonta ja ohjaus sekä kirjalliset harjoitusohjeet
  • erilaiset liike-ja liikuntahoidot sekä toiminnalliset harjoitukset, manuaalinen terapia ja hierontakäsittely hoitolaitoksessa tai kotikäyntinä
  • kotona tapahtuva olosuhteiden kartoitus sekä apuväline­tilanteen arvio
  • nivelten ja kudosten mobilisointi ja venyttelyt
  • välinein suoritettu terapeuttinen harjoittelu
  • fascia- eli kalvokäsittely
  • kinesioteippaus
  • akupunktio
  • lämpö- tai sähkökipuhoito
  • yhteistyö- ja kuntoutussuunnitelma­palaverit eri yhteistyötahojen kanssa
  • kirjallinen palaute ja hoitosuunnitelma hoitavalle taholle
  • HighRollerin käytön ohjaus ja laitteen kokeilu
  • Kunto­saliohjaus

Fysio­terapeuttiemme vahvuuksia ovat:

Tuki ja liikunta­elimistön fysioterapia

• Niska- ja hartiavaivat, yläniskan ja kallonpohjan sekä purennan ongelmat, olkapään ja hartiarenkaan vaivat, selän ja alaselän ongelmat sekä raajojen ongelmat (mm. tekonivel­leikkausten fysioterapia).

Lasten fysioterapia

• Kasvuun ja kehitykseen liittyvät ongelmat sekä lastenreuma.

Geriatrinen fysioterapia

• Ikääntyneiden sekä dementiaa sairastavien fysioterapia.
  • Omaishoitajien jaksamiseen liittyvät ongelmat.

Lasten­neurologinen fysioterapia

Aikuis­neurologinen fysioterapia

Allasterapia

Milloin ja miten voit tulla meille fysioterapiaan?

Lähtökohtanasi voi olla vamma tai sairaus, mikä aiheuttaa kipua ja liikerajoitusta tai esimerkiksi päänsärkyä tai olkapääkipu, mitkä ovat pikkuhiljaa pahentuneet.

Kivun tai liikerajoituksen seurauksena päivittäiseen toimintaasi tulee rajoituksia. Esim kävelymatka voi lyhentyä tai et selviydy ilman apua / apuvälinettä ylös vuoteesta tai olosi on kehno ja päivittäinen jaksamisesi on heikentynyt.

Liikkumisen vaikeutuminen estää töihin menon tai vaikkapa kaupassa käynnin tai et pysty menemään urheilu­harrastukseen ilman kipulääkitystä.

Haluat saada tietoa ja ohjeita, mitä voit itse tehdä kehosi toimintakyvyn parantamiseksi.

Haluat tietoa ja opastusta ympäristösi harjoittelu­mahdollisuuksista tai kotiin hankittavista välineistä.

Mikäli et ole varma, mitä hoitoa tarvitset, voit tulla fysioterapeuttiseen arvioon, missä kartoitamme tilanteesi ja teemme yhdessä jatkosuunnitelman.

Voit tulla meille lääkärin lähetteellä tai ilman, Kelan Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen päätöksellä, vakuutusyhtiön tai Valtiokonttorin maksu­sitoumuksella sekä Porin Perusturva­keskuksen tai Satakunnan Sairaan­hoitopiirin Palvelusetelillä.  Mikäli kuulut sairauskassaan, maksat hoidostasi omavastuu­osuuden lääkärin lähetteellä.

Varaa aika fysioterapiaan!