Kinesio­teippaus ja muut fysioterapia­palvelut Porissa

Ota yhteyttä ja kysy lisää kinesio­teippauksesta, HighRoller-ohjauksesta tai kuntosaliohjauksesta!

Kinesio­teippaus

Kinesioteippaus on kehitetty alun perin jo 1970 luvun lopulla Japanissa, kun kiropraktikko Kenzo Kase huomasi ihon kevyen liikuttelun vaikuttavan positiivisesti nivelen liikelaajuuteen sekä koettuun kipuun. Tuolloin kehitettiin ainutlaatuinen elastinen teippi, mikä kiinnitetään iholle erityisten tekniikoiden avulla. (Alkuperäinen patentti ko. teippituotteelle on Joseph C Kompin nimissä).

• Kinesioteipin ominaisuutena on sen elastisuus (130 – 140 % venyvyys pituus­suunnassa).
  • Teippaus kestää iholla 3 pv – jopa 2-3 viikkoa.
  • Teippi läpäisee hien ja kestää suihkun ja saunan.
  • Teippaus­tekniikoita on useita ja ne valitaan halutun vaikutuksen mukaisesti.
  • Kinesioteippaus ei rajoita nivelen liikkuvuutta, mutta sen sijaan se tukee lihasaktivaatiota ja kehon luonnollista paranemis­prosessia häiritsemättä verenkiertoa.

Kinesio­teippauksen käyttöaiheita voivat olla

• Erilaiset polven ja nilkan ja jalkaterän kiputilat
  • Nilkan nyrjähdys tai erilaiset alaraajan nivelside­ongelmat tai lihaskivut
  • Erilaiset olkapään ja hartiarenkaan alueen ongelmat
  • Tennis­kyynärpää ja erilaiset käden alueen vaivat
  • Alaselän kipu, iskias ja lonkan seudun kiputilat
  • Niska- hartiaperäiset kiputilat
  • Jänne­tulehdukset, lihas­venähdykset ja lievät nyrjähdykset
  • Leikkausten jälkeinen turvotus
  • Erilaiset neurologiset ongelmat, kuten liikemallien tai lihastoiminnan häiriöt
  • Migreeni ja jännitys­päänsärky

Fysioterapeuttimme toteuttavat kinesio­teippausta osana fysioterapeuttista liike- tai liikuntahoitoa tai neuvonnan ja ohjauksen tukena.Voit tulla myös hierontakäsittelyyn + kinesio­teippaukseen tai pelkkään fysioterapeutin tekemään teippaukseen. Kinesioteippaus voidaan toteuttaa lääkärin lähetteellä tai ilman.

HighRoller–ohjaus ja –neuvonta

HighRoller on innovatiivinen putkirulla, joka pyörii omassa telineessään. Telineen jalat ovat säädettävissä kolmeen eri asentoon. HighRoller on helppo koota ja purkaa sekä se on myös kevyt, sillä se on valmistettu alumiinista ja lasikuidulla vahvistetusta muovista. HighRoller tekee putki­rullauksesta ergonomisempaa ja tehokkaampaa, koska sen patentoitu teknologia mahdollistaa molemmat rullaus­asennot. Et joudu enää keskittymään hankalien rullausasentojen ylläpitämiseen vaan voit keskittyä täysin hierottavaan lihakseen ja rentoutumiseen.

Vaikutus ja hyödyt

HighRolleria käyttämällä on useita eri vaikutuksia, jotka auttavat sinua nauttimaan jokapäiväisestä elämästäsi täysillä.

• Tekniikka perustuu hieronta­tekniikoihin ja dynaamisen liikkuvuuden harjoitteluun
  • Parantaa verenkiertoa, lihasten aineen­vaihduntaa sekä rentouttaa pehmytkudosta
  • Oikeanlainen rullaaminen avaa kiinnittyneitä faskiakalvoja ja palauttaa lyhentyneet lihakset takaisin oikeaan mittaansa
  • Parantaa kehon joustavuutta, liikkuvuutta ja tasapainoisuutta
  • Vähentää nyrjähdyksiä ja muita vammoja sekä lievittää kroonista kipua
  • Rauhalliset ja helpot liikkeet auttavat sinua rentoutumaan rullauksen aikana
  • Hierottavan lihaksen tulee olla rentona rullauksen ajan, jotta se ottaa hierontaa vastaan tehokkaammin

Kuntosaliohjaus

Teemme yhteistyötä Pihlavassa Kuntosali Tiimin kanssa. Asiakkaanamme saat fysioterapeutin alkututkimuksen ja yksilöllisen kuntosalilaitteiden ohjauksen sekä loppuarvioinnin sovittuna ajankohtana. Valitset vain samalla itsellesi sopivan kuntosalikortin Tiimin verkkokaupasta (www.kuntosalitiimi.fi) tai ostamalla käyntikerrat suoraan kuntosalilta. Soita ja kysy kuntosalipaketistamme!