Autamme Sinua arjessa selviytymisessä ja tuomme tasapainoa elämääsi.

Fysioterapia

Fysioterapian toteutus perustuu aina asiakkaan haastatteluun, tutkimiseen ja arjen ongelmien kartoitukseen. Laadimme yhdessä  hoitosuunnitelman, jonka lähtökohtana ovat asiakkaan itsensä kokemat arjen toimintakyvyn haasteet ja ongelmat.

Yksilöllinen fysioterapiakäynti tai hoitosarja voi sisältää mm. seuraavia asioita:

• fysioterapeuttinen tutkiminen
  • neuvonta ja ohjaus sekä kirjalliset harjoitusohjeet
  • erilaiset liike-ja liikuntahoidot sekä toiminnalliset harjoitukset, manuaalinen terapia ja hierontakäsittely hoitolaitoksessa tai kotikäyntinä
  • kotona tapahtuva olosuhteiden kartoitus sekä apuvälinetilanteen arvio
  • nivelten ja kudosten mobilisointi ja venyttelyt
  • välinein suoritettu terapeuttinen harjoittelu
  • fascia- eli kalvokäsittely
  • kinesioteippaus
  • akupunktio
  • lämpö- tai sähkökipuhoito
  • yhteistyö- ja kuntoutussuunnitelmapalaverit eri yhteistyötahojen kanssa
  • kirjallinen palaute ja hoitosuunnitelma hoitavalle taholle
  • HighRollerin käytön ohjaus ja  laitteen kokeilu
  • Kuntosaliohjaus

Fysioterapeuttiemme vahvuuksia ovat:

• Tuki ja liikuntaelimistön fysioterapia
    • Niska- ja hartiavaivat, yläniskan ja kallonpohjan sekä purennan ongelmat, olkapään ja hartiarenkaan vaivat, selän ja alaselän ongelmat sekä raajojen ongelmat (mm. tekonivelleikkausten fysioterapia).
  • Lasten fysioterapia
    • Kasvuun ja kehitykseen liittyvät ongelmat sekä lastenreuma.
  • Geriatrinen fysioterapia
    • Ikääntyneiden sekä dementiaa sairastavien fysioterapia.
    • Omaishoitajien jaksamiseen liittyvät ongelmat.
  • Lastenneurologinen fysioterapia
  • Aikuisneurologinen fysioterapia
  • Allasterapia

Milloin ja miten voit tulla meille fysioterapiaan?

1. Lähtökohtanasi voi olla vamma tai sairaus, mikä aiheuttaa kipua ja liikerajoitusta tai esimerkiksi päänsärkyä tai olkapääkipu, mitkä ovat pikkuhiljaa pahentuneet.
  2. Kivun tai liikerajoituksen seurauksena päivittäiseen toimintaasi tulee rajoituksia. Esim kävelymatka voi lyhentyä tai et selviydy ilman apua / apuvälinettä ylös vuoteesta tai olosi on kehno ja päivittäinen jaksamisesi on heikentynyt.
  3. Liikkumisen vaikeutuminen estää töihin menon tai vaikkapa kaupassa käynnin tai et pysty menemään urheiluharrastukseen ilman kipulääkitystä.
  4. Haluat saada tietoa ja ohjeita, mitä voit itse tehdä kehosi toimintakyvyn parantamiseksi.
  5. Haluat tietoa ja opastusta ympäristösi harjoittelumahdollisuuksista tai kotiin hankittavista välineistä.

Mikäli et ole varma, mitä hoitoa tarvitset, voit tulla fysioterapeuttiseen arvioon, missä kartoitamme tilanteesi ja teemme yhdessä jatkosuunnitelman.

Voit tulla meille lääkärin lähetteellä tai ilman, Kelan Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen päätöksellä, vakuutusyhtiön tai  Valtiokonttorin  maksusitoumuksella sekä Porin Perusturvakeskuksen tai Satakunnan Sairaanhoitopiirin Palvelusetelillä.  Mikäli kuulut sairauskassaan, maksat hoidostasi omavastuuosuuden lääkärin lähetteellä.