Autamme Sinua arjessa selviytymisessä ja tuomme tasapainoa elämääsi.

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus on kehitetty alun perin jo 1970 luvun lopulla Japanissa, kun kiropraktikko Kenzo Kase huomasi ihon kevyen liikuttelun vaikuttavan positiivisesti nivelen liikelaajuuteen sekä koettuun kipuun.Tuolloin kehitettiin ainutlaatuinen elastinen teippi, mikä kiinnitetään iholle erityisten tekniikoiden avulla. ( Alkuperäinen patentti ko. teippituotteelle on Joseph C Kompin nimissä).

• Kinesioteipin ominaisuutena on sen elastisuus ( 130-140% venyvyys pituussuunnassa).
  • Teippaus kestää iholla 3 pv – jopa 2-3 viikkoa.
  • Teippi läpäisee hien ja kestää suihkun ja saunan.
  • Teippaustekniikoita on useita ja ne valitaan halutun vaikutuksen mukaisesti.
  • Kinesioteippaus ei rajoita nivelen liikkuvuutta, mutta sen sijaan se tukee lihasaktivaatiota ja kehon luonnollista paranemisprosessia häiritsemättä verenkiertoa.

Kinesioteippauksen käyttöaiheita voivat olla esimerkiksi:

• erilaiset polven ja nilkan ja jalkaterän kiputilat
  • nilkan nyrjähdys tai erilaiset alaraajan nivelsideongelmat tai lihaskivut
  • erilaiset olkapään ja hartiarenkaan alueen ongelmat
  • tenniskyynärpää ja erilaiset käden alueen vaivat
  • alaselän kipu, iskias ja lonkan seudun kiputilat
  • niska- hartiaperäiset kiputilat
  • jännetulehdukset, lihasvenähdykset ja lievät nyrjähdykset
  • leikkausten jälkeinen turvotus
  • erilaiset neurologiset ongelmat, kuten liikemallien tai lihastoiminnan häiriöt
  • migreeni ja jännityspäänsärky

Fysioterapeuttimme toteuttavat kinesioteippausta  osana fysioterapeuttista liike- tai liikuntahoitoa tai neuvonnan ja ohjauksen tukena.Voit tulla myös hierontakäsittelyyn + kinesioteippaukseen tai pelkkään fysioterapeutin tekemään teippaukseen. Kinesioteippaus voidaan toteuttaa lääkärin lähetteellä tai ilman.